Nak tajuk apa?

My Breastfeeding Journey

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Jumaat, 30 Disember 2011

Ramai yg tanye mcm mana nak kurus?

Salam senyum semua..agak lama tak update info n entry terkini tentang produk..actually blog ni separa siap..selain saya berkongsi tentang penyusuan..saya juga buat perkongsian tentang supplemen shaklee yang mana memberi manfaat jika anda KONSISTEN mengamalkannya..

Berbalik kepada soalan di atas..ramai yang tanye..zab kenapa ko kurus?.jawapan saya simple je..'jaga anak'..heheh..mana taknye saya ni bersalin setahun 1 anak..rezeki Allah nak bagi..saya terima..hmm..sebenarnya...jika seorang ibu menyusukan anak.. pembakaran kalori akan berlaku lebih daripada 600 kalori sewaktu menyusukan bayi, anda seolah-olah melakukan aerobik selama 2 jam setiap hari. Malah, kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Persatuan Pakar Pemakanan Amerika mendedahkan penyusuan susu ibu berupaya membakar lemak di sekitar pinggul dan punggung dengan berkesan.jadi itu rahsia saya selain saya pengamalkan pengambilan supplemen sebagai bantuan tambahan..

Untuk berdiet cara SHAKLEE..(credit to:ibuhaikalhakim)

Pertama : DetoxDetox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.


Apa yang sesuai untuk detox adalah Herblex atau Alfalfa atau Fiber. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa atau Fiber,dan Herblex sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak syorkan Herblex pada ibu2 yang menyusukan anak kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak.


Untuk detoks, anda boleh pilih samada Fiber, Alfalfa atau Herblax.. ikut bajet anda. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..


Kedua : Protein
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Ketiga : Lecithin
Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.


Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan main hentam je makan sesuka hati. Kene kurangkan lemak dan minyak dan rajin2lah bersenam.
Jika anda berminat dengan produk di atas bolehlah buat pesanan anda sekarang..harga istimewa menanti anda...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan