Nak tajuk apa?

My Breastfeeding Journey

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Rabu, 22 Februari 2012

Menyerlah jauh dari yang biasa !

Lamanya saya tak mengupdate blog..al maklumlah kesibukan yang akut..huhu..di kala ini..ternyiang2 di telinga saya lagu gemuruh nyanyian Faizal Tahir..mana tak nya hari ni saya duduk seharian dengan budak2 form 3 yang dengar motivasi..dengan cikgu2nya sekali termotivasi..hehhe...

Bila tgk lirik n dengar..bagus rupanya lagu tu..jap saya share liriknya..

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pastikan terbukti nanti

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Apa plak kaitan entry saya dengan lagu ni..

Em..lagu ni macam menyuntik semangat kan..so semangat saya dalam BF juga..suka yang last part menyerlah jauh dari yang biasa...

Cerita saya dgn susu ibu ni memang hit kat sekolah..al maklumlah saya cikgu yang akan bawa cooler beg ke sana ke mari..kwn2 dah tau dah kalau gendong beg tu mesti nak menjalankan tugas seorang ibu..heheh..
kepada ibu2 yang kat luar sana jangan segan kalau anda seorang ibu yang menyusukan..mcm saya ok je nyusu kat memana kalau jenjalan...sekarang kan mcm2 kemudahan untuk ibu2 yang breastfeed...jangan segan juga nak kongsi cerita dengan bapa2..suruh dioarang bagi dorongan kat isteri..ada saya dengar suaminya tak sokong dia breastfeed..alangkah ruginya..kesian la kat anak kita..susu ibu itu ialah nikmat yang patut dirasai oleh setiap anak..jadi kita kena berusaha untuk memastikan kejayaan penyusuan tu..penat lelah akan berbaloi bila tgk anak kita tu sihat je dari susu kita sendiri...

ayuh kawan2..marilah kita menyerlah jauh dari yang biasa....yang penting semangat dan doa yang tiada hentinya...

salam senyum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan