Nak tajuk apa?

My Breastfeeding Journey

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Jumaat, 3 Februari 2012

Pentingnya Omega Guard..

Bercerita tentang kehamilan pastinya merupakan saat2 yang indah buat para ibu khususnya bagi ibu yang mengandungkan anak sulung..teringat akan detik itu yang saya lalu ieberapa bulan lalu..sekarang zawir dah nak masuk 7 bulan...yes zawir fully breasfeed...baru berjaya dapat diploma..degree nanti masa umur 2 tahun..semasa saya hamil saya begitu menjaga pemakanan..

Saya akan cukup berhati2 dengan apa yang saya makan terutamanya suppliment..bercerita tentang suppliment semasa hamil ni..ada banyak..ada obimin..ada obimin plus..pastu ditambah lagi dengan suppliment yang diberi oleh klinik kesihatan kalau yg cek kat kerajaan yang pakai buku merah..setiap bulan gi mesti dapat zat besi, b complex n vitamin c..kadang2 kita tak panggil suppliment..kita panggil ubat...huhuu...

Apa itu omega guard? apa kaitan dengan hamil lak kan?

Baiklah saya akan terangkan di sini..

Omega guard ialah minyak ikan terbaik dunia yang menggunakan penyulingan molekul 3 peringkat yang sangat eksklusif di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghlangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya

Mengapa kita memerlukan Omega-3?
Kebanyakan Doktor dan Saintis hari ini bersetuju bahawa asid lemak Omega-3 mengurangkan risiko penyakit jantung dan serangan jantung, meningkatkan kesihatan kardiovaskular, menyokong visi sihat, otak dan fungsi sendi (dan meringankan sakit sendi & arthritis), membantu mengekalkan tahap trigliserida dan kolesterol. 


Apa itu DHA Omega 3?
DHA dan omega 3 sangat diperlukan oleh janin untuk perkembangan otaknya. Konsumsilah omega 3 terutama pada trimester ketiga kehamilan. Keperluan minimum omega 3 bagi ibu hamil adalah 300 mg per hari.

Ada dua jenis omega 3 iaitu EPA dan DHA. Sumber utama DHA adalah ikan laut, tetapi kontaminasi merkuri pada ikan laut sangat tinggi. Hal ini membahayakan perkembangan otak janin. Untuk itu konsumsi juga suplemen omega 3 untuk mengurangi kontaminasi merkuri pada janin.


Mari kita baca keistimewaan Omega Guard Shaklee yg lain...
  • Melindungi Jantung anda ~Ia membekalkan asid lemak omega -3 berpotensi ultratulen dgn spektrum penuh bergred farmaseutikal
  • Membantu mengurangkan risiko sakit jantung ~satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Ultratulen dan bergred Farmaseutikal ~Omega Guard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega -3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bhn2 berbahaya seperti merkuri dan plumbum yg terdpt dlm ikan.
  • Minyak Ikan terbaik di dunia~mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.
Ingredients: (per 3 capsules)EPA 540mg
DHA 360mg ( Omega sebelum ini mengandungi 235mg DHA)
Omega 3 fatty acids 990 mg( dahulu hanya 195mg omega-3 fatty acid)

Bagi ibu yang menyusu pula sangat digalakkan mengambil omega kerana dapat meningkatkan kandungan DHA dalam susu ibu secara langsung membantu mempertingkatkan lagi kesihatan jantung dan secara langsung memberi daya ingatan yang baik terhadap ibu dan anak. Ianya juga membantu memecahkan lemak di dalam tubuh kita. .



Info & Order
Zabrina Ar
0123553270

Tiada ulasan:

Catat Ulasan