Nak tajuk apa?

My Breastfeeding Journey

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Sabtu, 1 Jun 2013

Anak-anak mama..Zara Zawir..


Rasanya dah lama sangat blog tak berupdate..rutin harian sebagai seorang surirumah, mama dan pendidik membantaskan masa saya...


Apapun sebenarnya boleh kena pandai cari ruang dan peluang...peringatan utk rajin update blog..hahah....

Pejam celik pejam celik hari ni dah 1 Jun..bermakna..lagi 29 hari..my little ZARA NUR ADELIA akan berusia 3 tahun..apa yang membimbangkan ialah asthmanya yang menjadi bila main galak sangat..muntah bila dah rest terutamanya lepas menyusu..

Sekarang memang saya berikan zara OMEGA, MEALSHAKES dan NUTRIFERON..antara tiga vitamin ni ZARA paling gemarkan NUTRIFERON..berebut dia makan dengan zawir..tak cukup 1 stick..tapi utk kanak2 memang 1 stick je..untuk supplemen zara di samping inhaler Ventolin dan Seretide tu..dan kadang2 perlu neb..cian tgk dia..Susah hati..tapi sejak amalkan supplemen..asthma attack tu kurang kecuali memang penat sangat atau galak sangat bermain..tapi bak kata doktor..bukan budak le kalau tak main kan..larang mcm mane pun mesti nak main..sapa yang kenal my ZARA ni..mesti tahu perangai dia..puteri yang ligat..lari laju..tangan laju..semualah laju..kalau gi shopping..adui..keje babah n mamanya asyik kejar dia je..

Itu cerita pasal ZARA..hensem boy mama pulak lain ceritanya..MUHAMMAD ZAWIR ARFAN..anak nen ma ni pulak cute sangat..atok n baby sitter kata mamat slow..hehehe..sopan santun la konon..tapi kalau ngamuk tak ingat..HTC ONE X mama pun dia baling jugak..awir..awir..

ZAWIR..1 Bulan 18 hari lagi akan berusia 2 tahun dan Alhamdulillah dia masih minum susu mama di samping makanan pelengkap yang lain..syukur sangat kerana misi utk menyusukan ZAWIR hampir tercapai..dan sebenarnya tak bersedia nak wean off pun..huhuuh...sekarang sesi mengepam dah saya kurangkan..untuk menjayakan penyusuan ZAWIR dan tentulah saya guna SHAKLEE BREASTFEEDING SET sebagai pembantu utk saya kekal bertenaga agar dapat susukan ZAWIR di samping urusan rumah dan kerja yang panjang..walaupun saya pergi kursus atau mesyuarat saya akan kendong je cooler bag ke mana2..pernah kawan lelaki tanya..nape je bawak beg kamera ni hari2 ni..tapi amik gambonya tak pun..hehehe..saya terus terang je sebabnya tak perlulah rahsia..biar orang lelaki pun tahu bertapa pentingnya menyusukan anak....penting untuk ibu dan penting utk anak...penting jugak utk keluarga..dan insan yang memahami kehendak untuk terus menyusukan ZAWIR dah tentulah suami tersayang...tq..

Moga anak2 mama dan babah menjadi anak yang soleh dan solehah penyejuk  mata...amin..

Jemput rakan2 blogger LIKE pages Zara Zawir Vitz dan Saya Suka Susu Mama..kepada yang dah LIKE..Tqvm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan