Nak tajuk apa?

My Breastfeeding Journey

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Selasa, 9 Oktober 2012

9 bulan ke 2 tahun...

Salam senyum kawan pmbaca..dh lama sy tak mengupdate blog..sekarang ni anak2 PMR sy sedang berjuang dlm medan peperiksaan..sebagai 'mama' sy mndoakan yg terbaik utk mereka..

Menaip dari htc kesayangan sy ni perlukan kesabaran..huhuhu...wokeh..ape tu 9 bulan ke 2 tahun..
itu ialah impian sy utk menyusykan zawir secara ekslusif dengan susu ibu..maksudnya dia hanya minum susu ibu di samping makanan pelengkapnya..

Bercerita ttg perjalanan penyusuan mmg penuh suka duka..suka bila rezeki zawir berpanjangan hingga kini...alhamdulillah ada stoknya..duka apabila ada kekangan n ada pihak yg masih tidak menyedari kepentingan penyusuan secara ekslusif.saya hanya biarkan sahaja yg penting saya nk zawir terus menyusu dgn susu saya..bukan senang nak jadi ibu bekerjaya yg menyusukan anak..IBU HARUS KUAT....ye harus...KUAT SEMANGAT...KUAT MENGEPAM..KUAT MINUM AIR..KUAT BERDOA PADA-NYA..

Ramai yg bertanya kpd saya..anak masih menyusu zab?.ye alhamdulillah rezekinya masih ada..wah..macam mnana tu..saya guna konsep supply vs demand..mcm mana tu..saya pyn terangkn apa yg saya tahu..main pointnya ialah..MAKIN BANYAK SUSU DIKELUARKAN..MAKIN BANYAK SUSU YG DIHASILKAN..xpercaya?mcm mn..susukan bayi sekerap mungkin dan pam sekerap mungkin...

Kalau berkursus mcm mn?klu kursus yg bermlm sy akan angkut zawir bersama..huhu...pernah juga sy tinggalkan..dan  susu saya merudum...hampir 1minggu juga nak pulihkan balik supply seperti biasa..

zab mkn shaklee sebab tu susu byk..yes saya mkn tapi kena fhm konsep ye klu nk ambil suppliment ni...tak tahu sila tanya tuan punya badan...hehe..

Doakan ye perjalanan penyusuan zawir lancar..rakan2 yg ingin berkongsi ilmu dgn saya,jgn malu jgn segan..sila PM dan tanya..mana yg saya blh tolong saya tolong..moga dgn cara itu rezeki Muhammad Zawir Arfan bin Norazizul terus berpanjangan..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan